Ivona Mitrović

Sa putovanja ... > Putopisi 2009 > Ivona Mitrović >

Zdravo!

Nakon Beča i Berlina, preskačući Amsterdam, koji je bio sledeće odredište većine studenata, ja sam se uputila pravo ka Parizu, mom omiljenom evropskom gradu.

Smestila sam se u jednom hostelu na Bastilji, koji je bio prilično jeftin (18 evra za četvorokrevetnu sobu) i prilično blizu svim najbitnijim lokalitetima. Za četiri dana, uz pomoć Google Maps-a, uspela sam da maksimalno iskoristim vreme i posetim manje-više sve što sam planirala. Najviše su me fascinirali katedrala Notre Dame, bazilika Sacre Coeur i muzej Georges Pompidou koji ima najimpresivniju kolekciju, kada je moderna umetnost u pitanju, koju sam videla do sada.

Bez obzira na to što sam ovde ostala jako kratko, šetajući se malim, šarmantnim ulicama, osetila sam duh Pariza koji je toliko jedinstven i uverila se da je ovo grad u kome bih definitivno mogla da živim jednog dana.

Sledeća destinacija bila je Barselona, do koje sam stigla direktnim noćnim vozom, čiju sam rezervaciju platila neverovatnih 47 evra, ali pošto sam već imala rezervisan hostel i morala da budem tamo u određeno vreme, nisam imala izbora.

Ono što je dobro u celoj priči je to što sam se makar lepo naspavala i automatski bila odmorna da odmah krenem u obilazak. Prvo sam posetila park Guell, a onda se malo šetala La Ramblom, a narednih dana sam obišla sve Gaudijeve građevine, kao i ostale znamenitosti kao što su Trijumfalna kapija, katedrala Barselona i Tore Agbar.

Sve u svemu, mogu da zaključim da je Barselona kompletna kao grad pošto ima sve: neverovatnu kulturu i arhitekturu, a s druge strane fenomenalan noćni život i plaže, jedino se malo treba paziti lokalnih džeparoša koji zaista mogu da vam pokvare raspoloženje.

Što se tiče transporta, ja sam se trudila da što više idem peške jer je to najbolji način za upoznavanje nekog grada, ali sam naravno za neke udaljenije lokacije koristila metro koji je zbog svoje brzine definivno najbolji izbor kada je u pitanju javni prevoz.

Hrana takođe nije bila nikakav problem, pa čak ni za mene koja sam vegetarijanac. U proseku sam trošila nešto preko 10 evra dnevno, kombinujući supermarkete, jeftine restorane i brzu hranu.